Tefal Effectis Stoomgenerator GV6830

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Effectis Stoomgenerator GV6830 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Eefje 07-07-2017

Goed toestel

Ik strijk er nu ongeveer 1.5 maand mee en ben er tevreden over. Het is een krachtig toestel, de stoom is goed, maar je moet wel de stoomknop blijven induwen. Ik vind het lawaai wel een beetje storend, (als bv kids in bed liggen, redelijk wat lawaai) Top is echter dat je de temperatuur niet moet bijregelen. Het snoer berg ik nooit op, dus kan ik niets over zeggen. De strijkzool is heel glad. Het design vind ik persoonlijk minder, hou meer van de neutrale look, maar kan ermee door. je kan er veel water in doen, helaas moeilijk te reinigen. Het toestel valt beter mee dan verwacht. Ik durf het aanraden.

Pluspunten

• temperatuurregeling
  • licht
  • krachtige stoom
  • groot waterreservoir
  • gebruiksgemak

Minpunten

• redelijk wat lawaai
  • kleur minder mooi

Melissa 06-07-2017

Een droom!

Een droom van een strijkijzer ! Heel licht,geen temperatuur meer hoeven in te stellen en knap toestel! Je moet geen temperatuur meer instellen en kan het makkelijk bijvullen

Pluspunten

• Licht
  • Heel krachtige stoom!

josephines 02-07-2017

geweldig strijkijzer

Ik gebruik dit strijkijzer nu een maand en ik ben er zeer tevreden van. Met 4 kinderen in huis is er strijk genoeg :)
Het is zeer licht, handig in gebruik , super snel, en je kan water bijvullen wanneer je wil , een echte topper.

Pluspunten

• handig
  • snel

Minpunten

• groot

yasmin002 01-07-2017

vlot en uitstekend strijkresultaat

Mooie vormgeving , het strijkijzer is heel licht waardoor het makkelijk is om te strijken.
De stoomgenerator is zeer krachtig en kan ook naar wens ingesteld worden.
De temperatuur van het strijkijzer wordt automatisch geregeld afgestemd op het te strijken stuk kleding ! Het doet wat het beloofd. Aanrader !!

Pluspunten

• licht in gebruik
  • makkelijk te vullen met water

Minpunten

• prijs
  • elektrisch snoer mocht wat langer zijn

NSGT 29-06-2017

compact, snel, licht

Super handig toestel dat goed in de hand ligt, kreuken verdwijnen makkelijk en heel handig is dat je de temperatuur niet meer moet instellen en dus alle stoffen gewoon door elkaar kunt strijken. Toestel is compact en dus makkelijk op te bergen, zo ook voor de snoeren.
Geen verlies aan stoomkracht onder het strijken, een ruim reservoir dat als het nodig is makkelijk kan bijgevuld worden.

Pluspunten

• geen temperatuur instellen
  • ruim reservoir
  • compact
  • mooi design
  • geen verlies aan kracht

Minpunten

• ledigen reservoir beetje onhandig

Bettina 24-06-2017

Een aanrader!

Ik mag dus de Effectis Anti-calc testen. Nadat ik het toestel nu een tweetal weken in gebruik heb, mag ik zeggen dat ik er best tevreden over ben.
Het strijkijzer ligt goed in de hand, niet te zwaar.
Het glijdt vlot over de verschillende stoffen en de kreuken verdwijnen snel. De meest hardnekkige kreuken krijg je er wel niet zomaar uit.
Het toestel maakt niet te veel lawaai en de watertank is groot genoeg.
Het feit dat je de temperatuur niet zelf kunt regelen, was in het begin wel even wennen. Maar dit is echt een pluspunt, je kunt moeiteloos overschakelen van bv jeans naar zijde zonder eerst te moeten wachten op de juiste temperatuur.
Over de anti-calc functie is het nog te vroeg om iets te zeggen.
Minpuntjes:
je moet de stoomknop constant ingedrukt houden en dat was wel even wennen in het begin. Ook vond ik de handleiding veel te beknopt. Ik ging op zoek naar een uitgebreidere handleiding op het internet, maar vond er jammergenoeg geen.
En jammer dat er geen bekertje meegeleverd is om water bij te vullen aangezien je de watertank niet kunt loskoppelen om die onder de kraan bij te vullen.
Het netsnoer is echt wel kort, een metertje langer was handiger geweest.
Aangezien mijn strijk is nu echt wel veel sneller klaar dan met mijn oude stoomgenerator, wil ik de Calor Effectis Anti-calc niet meer kwijt.

Pluspunten

• 1 temperatuur voor alle stoffen
  • Grote watertank

Minpunten

• Kort snoer
  • Slechte handleiding

KDhooge 22-06-2017

Ervaring met Calor

Ik heb een lange tijd mijn was naar mijn ouders gebracht, omdat ik het zelf niet meer zag zitten; Mijn strijkijzer deed alles wat niet moest. Half opwarmen, kalk niet uit het water halen. EN gemiddeld zat ik 10 minuten te strijken aan een hemd. Ware horror . Afgelopen weekend ben ik de uitdaging met mijn Calor aangegaan. En eerlijk is eerlijk wat een fantastisch toestel! Van jeans tot hemden alles is een handomdraai gestreken. De was voelt zacht en fris aan en deze keer zonder kalk plekjes. Strijken is stilaan weer een leuke klus aan het worden. Het toestel is niet te zwaar en zeer gemakkelijk in gebruik.

Wanneer het strijkijzer opwarmt maakt dit wel wat lawaai maar niet in de zin dat het storend is. Het enige nadeel die ik ondervind aan het toestel is het knopje om stoom te genereren. Dit dien je voortdurend in de drukken maar op zich is dit nu ook het einde van de wereld niet. Hopelijk blijft mijn indruk hetzelfde voor de komende weken

Pluspunten

• Zeer gebruiksvriendelijk
  • Perfect resultaat

Minpunten

• Vrij kort snoer

Eve Neirynck 18-06-2017

Gebruiksvriendelijk toestel

De Effectis Anti-Calc warmt heel snel op en het waterreservoir is steeds hervulbaar. Het toestel moet dus niet eerst afkoelen vooraleer je het kan bijvullen. Wat een grote tijdswinst is.

Het toestel is licht en door de gladde zool glijdt het dus heel makkelijk over alle verschillende stofsoorten.

Het toestel heeft geen temperatuurregelaar dus je moet het niet apart instellen naargelang het materiaal dat op je strijkplank ligt.
Waar ik eerst wel sceptisch tegenover stond maar tot op heden is er nog geen gat gebrand in mijn strijkgoed dus het werkt.

De snoeren kunnen gemakkelijk rond het toestel worden opgeborgen (er is plaats voor voorzien).

Enige nadelen zijn de beknopte handleiding die is bijgevoegd, en je dient soms wat te wachten op de volgende stoomstoot.

Maar ondanks deze minpuntje, een heel makkelijk en licht toestel die zeer gebruiksvriendelijk is en toch de nodige kracht heeft om ook het zwaardere strijkwerk aan te kunnen.

Pluspunten

• licht toestel
  • gladde, goed glijdende zool
  • geen temperatuur meer instellen

Minpunten

• beknopte handleiding
  • soms wat wachten op de volgende stoomstoot

Vandael kim 08-06-2017

Makkelijk te gebruiken

Een zeer gijn strijkijzer voor veel strijk.
Je vliegt er gewoon door.
Makkelijk te gebruiken. 1 druk op de knop en je kan beginnen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Niet zwaar

Ann 08-06-2017

Zalig strijkijzer !

Bij dit strijkijzer (stoomgenerator) stel je geen temperatuur meer in. Het toestel past zelf de temperatuur aan. Zalig ! Ook gladde zool, ligt goed in de hand en niet te zwaar. Ondanks het lichtgewicht toch een perfect resultaat.

Pluspunten

• past zelf de temperatuur aan
  • weegt niet te zwaar
  • ultra gladde zool

Minpunten

• sstroomkabel mocht voor mij nog iets langer

Riet 07-06-2017

Super fijn om hiermee te strijken!

Super strijkijzer, is niet zwaar om te verplaatsen, je kan het aanzetten met éen druk op de knop en je kan gewoon alles strijken zonder telkens instellingen te moeten aanpassen. Perfect om grote manden strijk op een korte tijd af te werken.

Pluspunten

• Mooi
  • Strijkt snel
  • Handig
  • Simpel

Minpunten

• Lawaai

Carolien Maes 02-06-2017

effectis anti calc

Ik heb altijd al een gewoon strijkijzer gehad en heb de kans gekregen om dit te testen. ik ben hier super tevreden van , zeker een aanrader voor familie en vrienden. strijk is sneller klaar en ijzer is niet zwaar , veel lichter dan mijn vorige ijzer.

Pluspunten

• sneller klaar
  • licht ijzer om vast te houden

Minpunten

• waterdruppels onder de strijkplank van de stoom